با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

نظافت هایی که باید قبل از حمام کردن برای سگتان انجام دهید:

اول از همه قبل از حمام کردن موهایش را برس بکشید تا موهای نمدی شده کنده شود وگرنه شست و شو با دردسر زیادی همراه خواهد بود و موها بیشتر نمدی می شود.

1. چشم ها:  پیش از حمام کردن اشک و قیِ قهوه ای رنگ گوشه چشمشان را با دستمال نمدار یا سرم فیژیولوژی یا سرم رینگر پاک کنید.  مقدار اندک این اشک طبیعی است. معمولان این اشک در اثر فرو رفتن موهای دور چشم در چشم ایجاد می شود که بهتر است ما دقت موهای دور چشم را کوتاه کنید.می توانید برای جلوگیری از تماس شامپو با چشم، قبل از حمام از پماد A چشمی یا تتراسایکلین چشمی برای سگتان استفاده کنید.

 

 

2. گوش ها: گوش های سالم نباید بوی خاصی بدهند. موهای اطراف گوش ها را کوتاه کنید و سگهای پر مو با گوشهای افتاده  را هر از چندگاهی گوش هایشان را بالا ببندید تا کمی هوا بخورد. با استفاده از یک گوش پاک کن آغشته به روغن زیتون کثیفی دور گوش را به نرمی پاک کنید. گوش پاک کن را زیاد در گوش فشار ندهید. معمولا سگ ها از این کار خوششان نمی آید. اگر گوش های سگتان بوی بدی می داد یا قرمز شده بود حتما با دامپزشک مشورت کنید. برای جلوگیری از آب رفتن در داخل گوش به هنگام حمام کردن، پنبۀ گلوله ای  بزرگی آغشته به روغن وازلین را داخل گوش بگذارید.

 

3. دندان ها:  بیماری های دهان دندان از خطرناکترین بیماری های حیوانات است زیرا موجب مشکلات کلیه و قلب می شود. سعی کنید دهان حیوانتان را حداقل 2 یا 3 بار در هفته بشورید. برای مسواک زدن از مسواک های انگشتی یا مسواک های کوچک مخصوص دهان کودک و خمیر دندان مخصوص حیوانات استفاده کنید اگر در دسترس نبود می توانید تنها از دهان شوی کلرهگزیدین یا  آب و مسواک استفاده کنید. از تولگی سگتان را به مسواک زدن عادت دهید. ابتدا به سگ یاد دهید تا اجازه دهد به دهان و دندانهایش دست بزنید. و بعد با  مسواک تمام دندانهایش را تمیز کنید. اگر جرم دندانهایش زیاد باشد حتما باید به دامپزشک برای جرم گیری مراجعه کنید.

 

در مقاله های بعدی درمورد نکات شستن حیوان و خشک کردن بعد از حمام صحبت می کنیم.

زمان انتشار: دوشنبه 27 خرداد 1392 (11 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۳۹۲۴
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.