خدا این آنتی بیوتیک و دگزامتازون و امپول های تقویتی ( ب کمپلکس،ب12 و مولتی ویتامین) رو از بعضی از همکاران نگیره .مثل این که کل 6-7 سال دانشگاه رو توی این 3 تا دارو خلاصه کردن.البته ما فواید و اثرات این داروهای ارزشمند رو نمیتوانیم نفی کنیم اما ایا واقعا دامپزشکی تو این دارو ها خلاصه شده؟

مصرف آنتی بیوتیک در یک اسهال ساده که در اثر یک حساسیت غذایی معمولی ایجاد شده ،فقط باعث ایجاد مقاومت باکتریایی شده وهیچ کمکی به حیوان نخواهد کرد.

مصرف دگزامتازون در بسیاری از موارد عوض اینکه بهبود بیماری را باعث گردد باعث بهبود علائم بیماری شده بدون اینکه بر عامل بیماری اثری داشته باشد برای همین است که درمان یکی دو روز اول جواب میدهد اما بعد از آن علائم بیماری با شدت بیشتری از قبل نمایان میگردد.کورتن ها می توانند باعث سرکوب ایمنی شده و اوضاع را وخیم ترکنند.

تقویتی ها یک میزان معینی در بدن ذخیره داشته و اضافه انها یا  دفع یا موجب مسمومیت شده. مصرف بیش از حد انها نه تنها سودی برای حیوان ندارد بلکه میتوانند موجب اختلالات دیگر شوند.

به جای مصرف نااگاهانه دارو ها بهتراست کمی  وقت برای مطالعه گذاشته شود تا  به صورت علمی و روشمند به تشخیص و درمان بیماری ها اقدام شود.