با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

لطفا به حیواناتتان استخوان ندهید زیرا موجب مشکلاتی چون به شکستن دندانها ،گیر کردن اسخوان در دستگاه گوارش ، خراشیدن وحتی سوراخ نمودن دستگاه گوارش ،ایجاد یبوست وخشک کردن مدفوع که باعث دردناک شدن دفع در حیوان میشود.

از پا ،گردن واسکلت مرغ برای تغذیه سگ و گربه استفاده نشود. لطفا چنانچه به تعداد زیادی گربه غذا می دهید مراقب باشید که در غذای پخته شده شما استخوان نمانده باشد زیرا موجب گیر کردن آن در لایه دندان یا دستگاه گوارش گربه می شود. همانطور که در تصویر میبینید در غذای این گربه استخوان وجود داشته. این پارگی حاصل از استخوان مانده در گلو باعث شده که گربه مدتها غذا نخورد. خوشبختانه قبل از آنکه خیلی دیر شود استخوان را خارج کردیم و بافت پاره شده را بخیه زدیم.

 

کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران میباشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.

چنانچه سگ شما علاقه زیادی به خوردن استخوان دارد بهترین جایگزین آن؛ استخوانهای فشرده ژلاتینی مخصوص سگ یا قسمتهای غضروفی استخوان و یا پودر استخوان است.

به عنوان یک دامپزشک به هیچ وجه دادن استخوان را چه پخته و چه نپخته به سگ و گربه توصیه نمیکنم. باز تکرار می کنم استخوان میتواند باعث پارگی دستگاه گوارش و ترک خوردن و یا شکستگی دندان ها بشود.

 

کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران میباشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.
تهیه: امیررضا عامری نایینی

Keywords: استخوان، غذای سگ، غذای گربه، غذای نامناسب، خوردن استخوان، استخوان پخته، عوارض خوردن استخوان

زمان انتشار: دوشنبه 06 مرداد 1393 (10 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۴۹۰۰
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.