با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
راه های تشویق گربه به نوشیدن آب بیشتر
 
کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران میباشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.
 
با اینکه گربه ها به اندازه سایر حیوانات نیاز به نوشیدن آب ندارند، ولی داشتن آب کافی برای بدن آنها ضروری است، مخصوصا زمانی که مشکل کلیوی یا مثانه دارند. برای آنکه اطمینان حاصل شود که گربه تان به میزان کافی آب می نوشد چندین روش را برای جذب گربه تان به سمت نوشیدن آب بیشتر پیشنهاد می کنیم.
 
1. از طروف آب متنوع استفاده کنید

گربه ها وسواسی هستند و در انتخاب سخت گیری می کنند . بعضی گربه ها ظرف استیل را می پسند یا کاسه سرامیکی، درحالی که بعضی دیگر کاسه پلاستیکی را ترجیح می دهند. بهتر است گاهی ظرفش را تغییر دهید تا بفهمید به کدام جنس ظرف با چه ارتفاعی بیشتر علاقه نشان می دهد. پس حتما ظرف هایی با جنس متفاوت و رنگ های مختلف امتحان کنید.
 
2. ظرف را در نقاط مختلف خانه قرار دهید

اگر ظرف آب گربه را همیشه در یک نقطه بگذارید، علاقه گربه تان به نوشیدن آب کمتر می شود. ظرف آب را بین آشپزخانه کنار سینک ظرف شویی، کنار محل خواب گربه تان، در حمام و هر مکان دیگری از خانه جا به جا کنید. بدین ترتیب گربه تان در گشت و گذارش در خانه ظرف آب را کشف می کند و به نوشیدن آب تشویق می شود. معمولا ظرف آب را در مکان هایی قرار دهید که گربه تان بیشتر وقتش را آنجا می گذراند. مثلا کنار پنجره. قرار دادن ظرف آب در وان حمام هم ایده جالبی است. زیرا برخی گربه ها علاقه زیادی به وان دارند.

3. ظرف آب را تمیز نگاه دارید

 
کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران میباشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.
هرچه ظرف آب گربه تمیز تر باشد ، بیشتر به خوردن آب تشویق می شود. کثیفی ظرف ممکن است دلیل آب نخوردن گربه ها باشد. همیشه آب داخل ظرف را چک کنید تا چیزی در آّب نیافتاده باشد مخصوصا زمانی که گربه شیطون شما علاقه به انداختن اجسام توی آب داشته باشد.حتما آب داخل ظرف را حداقل یک بار در روز عوض کنید.
 
4. ظرف آب را از محل دفع گربه و ظرف غذایش دور نگاه دارید

برای برخی از گربه ها مهم است که ظرف آبشان در جایی تمیز باشد. وقتی برای اولین بار جای ظرف را تغییر می دهید این کار را در جلوی چشم گربه تان انجام دهید تا زمان تشنه شدن گیج نشود و به راحتی آن را پیدا کند.
 
5. گاهی شیر آب را باز بگذارید

با اینکه این کار از نظر صرفه جویی در مصرف  آب کار درستی نیست اما گاهی برخی گربه ها علاقه زیادی به نوشیدن آب جاری از شیر دارند. اگر آّب را با فشار کم روشن بگذارید گربه تان جذب آن شده و آّب می نوشد. می توانید این کار را یک بار در روز به صورت روتین انجام دهید.
 
6. از فواره های کوچک یا آب نماهای کوچک خانگی استفاده کنید

گربه های خانگی مانند گربه های وحشی علاقه بسیاری به نوشیدن آب جاری مانند آب رودخانه دارند. پس شما هم می توانید با تجهیزاتی این امکان را برایشان فراهم کنید.
 
7. اضافه کردن غذاهای آبکی مانند سوپ مرغ مخصوص گربه به آب

اضافه کردن مقداری غذای آبکی از غذاهای برند مورد علاقه گربه تان به ظرف آبش می تواند موجب تشویق او شود.
 
8. استفاده از غذاهای آبکی به جای غذاهای خشک

همان طور که از نامش پیداست غذای آبکی آب بیشتری به بدن گربه تان می رساند. البته می توانید به غذای خشک را نیز با آب یا شیر مخلوط کنید ولی باید مراقب باشید موجب فاسد شدندش نشود.
 
9. در داخل ظرف آب گربه یخ بریزید

بعضی گربه ها آب یخ را بیشتر دوست دارند. هم چنین یخ های داخل آب وسیله ای است برای بازی و تشویق آنها به سمت آب خوردن.
 
10. در حجم کمتر و به دفعات بیشتر به گربه تان غذا دهید

بسیاری از گربه ها بعد از غذا خوردن آّب می نوشند. پس برای تشویق آنها به خوردن آب بهتر است دفعات غذا دادن به گربه تان را بیشتر کنید. البته حجم غذا را هم کنترل کنیذ تا موجب چاقی حیوانتان نشود.
 
11. ریختن کمی گیاه گربه (سمبل الطیب) در ظرف آب گربه
 

کمی گیاه گربه را پودر کرده و با آّب داخل ظرف مخلوط کنید. گربه تان عاشق ظرف آبش می شود.
 
 

کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران میباشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.
زمان انتشار: دوشنبه 31 فروردين 1394 (9 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۳۹۵۳
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.