با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
 
 
پاییز فرا رسید، تکرار چند نکته مهم برای صاحبان حیوانات:
 

 
 
1. درست مثل انسان ها، سگ ها می توانند به آلرژی فصلی مبتلا شوند.چند نشانه آلرژی در سگ ها را می توان عطسه، خس خس سینه، اشک چشم، آبریزش بینی ، خارش و گاز گاز کردن قسمت خاصی از بدن و کچلی موضعی.اگر شما هر یک از این نشانه ها را در سگ خود متوجه شدید با دامپزشک خود تماس بگیرید.در صورت عدم درمان مشکلی ساده می تواند به بیماری حادی تبدیل منجر شود.به یاد داشته باشید، پیشگیری بهتر از درمان است.

2. معاینات دوره ای حیوانان را فراموش نکنید. مخصوصا برای حیوانات میان سال و مسن.

3.خطر ضدیخ! کم کم هوا خنک می شود و شما خودرو خود را آمادۀ زمستان می کنید. شامل اضافه کردن ضد یخ به موتور.  شاید فکر کنید ضدیخ نمی توانید تاثیری بر حیوان شما داشته باشد ولی اگر اشتباها توسط حیوانتان خورده شود بسیار خطرآفرین است. اگر مقداری دیخ روی زمین ریخته شد حتما به سرعت پاک کنید. حتی لیسیدن کوچکترین مقدار آن می تواند به نارسایی کلیه و حتی مرگ حیوان منجر شود.


 
4.دادن استخوان ممنوع! همیشه از کارتون های کودکی مان به یاد داریم که سگ ها عاشق استخوان اند. ولی باید آنچه را که به شما در کودکی گفته اند فراموش کنید، استخوان بدترین چیزی است  که می توانید به سگ و گربه تان بدهید.  در هر نوبت دادن استخوان به حیوانتان، احتمال آن وجود دارد که به  قسمت ها ریز و تیز خورد شده و در جایی داخل بدن حیوان  گیر کرده و زخم ایجاد کند.

5. در هوای خیلی سرد حیوانتان را بدون سرپناه بیرون از خانه رها نکنید. مطمئن شوید با سردتر شدن هوا تراکم پوشش موهای بدن حیوانتان بیشتر می شود.



6.هرگز به حیوانتان قارچ ندهید. تمام قارچ ها برای سگ و گربه سمی هستند. مهم نیست آن قارچ در جنگل باشد یا پخته شده روی اجاق خانه به هر حال خطرناک است. نشانه های مسمومیت قارچ در سگ ها  مانند استفراغ و اسهال خفیف تا مشکلات گوارشی شدید و اختلال در کبد.
7. مراقب وسایل گرمایشی خانه باشید. این وسایل را در جایی قرار دهید که حیوانتان به طور مستقیم نتواند با آن در تماس باشد و از خطر گاز گرفتگی، سوختن یا حتی اتصال بخاری های برقی در امان باشد.
 

 
 
8. شکلات ممنوع! مصرف شکلات در فصل های سرد بیشتر می شود. مطمئن هستم همه شما می دانید که شکلات برای حیوانتان بسیار مضر است ولی باز هم دلتان به حالش می سوزد و ذره ای به آنها می دهید. همین حالا به ما قول دهید که با دلسوزی بی جا به حیوان نازنین تان ضرر نمی رسانید. لطفا جعبه شکلات را هم از دسترس شان دور بگذارید.

زمان انتشار: دوشنبه 23 شهريور 1394 (9 سال قبل)
تعداد بازدید: ۹۸۳۲
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.