با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
عدم شست و شوی سگ و گربه
 
آیا در زندگی طبیعی حیوانات، تا به حال دیده شده سگ یا گربه ای حمام کند و خودش را بشوید؟ شاید سگی برای رد شدن از رودخانه یا بازی کردن تنی به آب بزند، ولی این به معنای حمام کردن نیست!
 
پوست بدن حیوانات در عین شباهت با پوست بدن انسان اما از نظر ساختاری تفاوت بسیاری دارد. چربی روی بدن سگ و گربه همچون لایه برای مغابله با میکروب ها و قارچ هاست. با هر بار شستن حیوان با شامپو یک لایه از این چربی از بین می رود و مقاومت بدن حیوان کاهش می باید. با استفاده از مواد شوینده و از بین بردن چربی روی پوست احتمال رشد قارچها و باکتری های پوستی را افزایش می دهید. حتی با شستن بچه گربه و توله سگ موجب کاهش حرارت بدن حیوان و در نهایت مرگ حیوان می شوید.
 
در هیچ کتب مرجع دامپزشکی استفاده از شامپوهای تجاری و شامپوهای خشک توصیه نشده است. برای تمیز نگهداشتن حیوانات به جای حمام کردن با مواد شوینده، از برس و شانه استفاده کنید و یا حداکثر می توانید با پارچه نم دار کمی پوست حیوان را مرطوب کرده و شانه بزنید. بارها ما در کلینیک دامپزشکی آران شاهد حیواناتی بودیم که بیش از هفت سال است حمام نرفته اند اما به دلیل شانه زدن منظم بسیار تمیز و زیبا هستند.

زمان انتشار: چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 (8 سال قبل)
تعداد بازدید: ۸۶۰۰
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
نام:  علی 0 نفر پسندیدن
نظر:  اکثر نژاد ها انگلیسی المانی هستند یک روتوایلر تو آلمان چند بار در زیر باران قرار میگیره یا یک ماستیف اروپا که آفتاب خیلی کم گیر میاد همش بارونه همینطوری کسی حال نداره بشوره شما هم بگین دیگه بد تر