با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
 
همیشه گفته ایم و باز هم می گوییم لطفا در زمان مناسب گربه تان را عقیم کنید زیرا که:
گربه ماده
·         با عقیم کردن گربه ماده میزان سر و صدای گربه که برای صاحبانشان آزار دهنده است بسیار کاهش می یابد. گربه ای که عقیم نشده است مدام برای بیرون رفتن از خانه و یافتن جفت ناله می کند. در صورت فرار از خانه امکان جفت گیری ناخواسته با گربه های خیابان،  ابتلا به  انواع بیماری ها هم چون ایدز گربه ها FIV و سرطان خون گربه ها FeLV ، تصادف، گازگرفتی و سقوط از ارتفاع وچود دارد.
·         همچنین جلوگیری از ایجاد تومرهای پستانی که برای گربه ها در 90% موارد توده ها بدخیم هستند. پس عقیم کردن در گربه ها مهمتر است.
گربه نر
·         دربارۀ گربه های نر در اکثر کتاب های مرجع دامپزشکی تاکید بر عقیم کردن آن شده است زیرا گربه های نر به شدت قلمرو طلب هستند و بر اثر تاثیر هورمون تستوسترون بر مغز آنها بسایر بداخلاق و پرخاشگر می شوند. در صورت عقیم نشدن برای تعیین قلمرو در خانه علامت گذاری می کند و حتی از  خانه فرار کرده با گربه های نر خیابان می جنگد و بر اثر گازگرفتگی به بسیاری از بیماری ها مبتلا می شود.
·         همانطور که گفته شد اشتیاق به پرسه زنی گربه کمتر شده و احتمال آنکه گربه از بالکن ویا پنجره به بیرون بپرد کاهش می یابد.
زمان انتشار: شنبه 17 مهر 1395 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۵۶۶۱
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.