با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
پنج راه کمک به گربه های بی‌خانمان در زمستان

 
هوای بیرون خیلی سرد شده همانطور که تحملش برای ما سخت است، گربه های خیابان باید تمام طول روز و شب این سرما را تحمل کنند، در این سرما غذا پیدا کنند و بچه هایشان را بزرگ کنند. کاری اخلاقی است که در حد توانمان به این موجودات کمک کنیم.  همه ما نمی تواینم این گربه ها را به خانه مان راه بدهیم و از آنها نگهداری کنیم، اما می توانیم نعمت‌های کوچکی به آنها در فصل سرما هدیه دهیم.

راهی برای ورود گربه ها به پارکینگ، زیرزمین یا موتورخانه ایجاد کنید! حضور گربه های در شب های سرد در پارکینگ و موتورخانه می تواند جان او را نجات دهد و هیچ لطمه ای به محل زندگی شما نخواهد زد و چیزی از شما کم نخواهد شد. پنجره های کوچک ورودی به موتورخانه را باز بگذارید تا گربه بتواند از گرمای آنجا که استفاده ای برای انسان هم ندارد لذت ببرد و زمستان را سر کند.

اگر توانایی و جایش را دارید برای گربه های خیابان سرپناه بسازید. داخل حیاط و بالکن جعبه هایی را با پارچه پر کنید، بهتر است مسقف باشد تا زیر باران و برف خیس نشود، گربه ها عاشق این سرپناه های کوچولو هستند، چند نفری توی آن میروند و کنار هم می خوابند، حتی منظره ای دوست داشتنی و زیبا برای شما می آفرینند، (یک جعبه پر از پیشی!). در تهران رو به روی بسیاری از کافه ها دیده ام که سبدهایی گرم برای گربه های محله ساخته اند و بیرون در کافه کنار پادری گذاشته اند.

پیش از استارت زدن ماشین داخل آن را چک کنید. گربه ها در سرما به داخل کاپوت، روی چرخ یا حتی داخل موتور ماشین می روند، زیرا ماشینی که تازه خاموش شده است داخل آن گرم است و گرمای آن در این سرمای زمستان می چسبد. وقتی می خواهید ماشین را روشن کنید می توانید چند بار روی کاپوت بزنید، بوغ بزنید، چرخ ها را چک کنید و کاپت را بلند کرده و نگاهی به داخل موتور بیاندازید تا از حوادثی ناگوار و بسیار تلخ جلوگیری کنید.

ضدیخ ریخته شده روی زمین را پاک کنید. ضد یخ ماده ای سمی ولی شیرین است، گربه ممکن است آن را بلیسد و مسمو شود و اگر به موقع به کلینیک منتقل نشود جان خود را از دست خواهد داد.

آب و غذای اضافی خود را برای گربه ها بگذارید. در فصل سرما پیدا کردن غذا سخت است و برای آنکه گربه ها بتوانند پوشش موی بهتری برای فصل زمستان داشته باشند و انرژی کافی برای مقابله با سرما را کسب کنند باید غذای کافی بخورند، حتی گربه ها باید برای بچه هایی که در فصل سرما به دنیا آمده اند غذا پیدا کنند. پس بهتر است غذاهای اضافی خود را به صورت بهداشتی در مکان های مناسب مثل کنار سطل آشغالی، پارک ها، حیاط خانه و باغچه های کنار پیاده رو بگذارید.

کلینیک دامپزشکی آران
زمان انتشار: چهارشنبه 03 آذر 1395 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۳۳۱۲
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.