با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
تهیه صحیح غذای خانگی برای سگ و گربه
 
بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی به جای استفاده از غذا مخصوص سگ و گربه ترجیح میدهند غذای آنها را در خانه درست کنند. برخی می گیوند که به حیوان شان همان غذایی را می دهند که برای سایر اعضای خانواده تهیه می‌شود(مثل قرمه سبزی و...) با این کار نه تنها مواد مورد نیاز حیوان به بدنش نمی رسد بلکه بسیاری از مواد مضر که می تواند مشکلات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد را وارد بدن حیوانتان می شود (از جمله پیاز، سیر و ادیویه). برخی هم به حیوان شان دل و جگر، یا سر مرغ و پای مرغ (همراه با استخوان) یا گوشت خام می دهند که همۀ این مواد برای سگ و گربه از جمله موارد خطرناک و مضر محسوب می‌شوند. با این حال دستورالعمل غذای مناسب خانگی چیست؟ سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.
غذای خانگی کامل بستگی به جسه، سن، وزن و جنسیت و آبستنی حیوان می تواند بسیار متنوع باشد برای اینکه درک بهتری از یک غذای کامل خانگی داشته باشید یک مورد آن را اینجا ذکر می کنیم تا متوجه شوید که غذای کامل خانگی باید شامل همه موادی باشد تا نیازهای حیوان را برآورده شود. سینۀ مرغ (یا بوقلمون) پخته شده،برنج، روغن کانولا، برخی سبزیجات چون هویج و بروکلی، مولتی ویتامین، مواد معدنی مخصوص کودکان، نمک، پودر استخوان و کلریدپتاسیم و برای گربه‌ها مکمل تائورین باشد. بنابراین غذایی که شما در خانه درست می کنید عموما فاقد این موارد است. پیشنهاد ما این است که برای اطمینان از آنکه تمام مواد مغذی مورد نیاز حیوان‌تان به او می رسد و تهیه آن زحمت کمتری برای شما داشته باشد ازغذاهای برندهای معتبر (که با نام های دیگری چون کارخانه‌ای، دونه یا نوقل شناخته می‌شوند) استفاده کنید. البته اگر هزینه غذاهای برندهای معتبر برای شما زیاد است یا دوست دارید خودتان غذای حیوان تان را درست کنید حتما به دامپزشک مراجعه کنید تا بر اساس، سن، نژاد و وزن حیوان تان رژیم غذایی مناسبی برایش بنویسد.
 

تولید شده در روابط عمومی کلینیک دامپزشکی آران

مورد تایید متخصصان کلینیک دامپزشکی آران

زمان انتشار: دوشنبه 18 بهمن 1395 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۸۳۸۰
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
نام:  فريده 3 نفر پسندیدن
نظر:  با سلام علت گران بودن غذاي آماده رو تو ايران نمي دونم من الان ژاپن هستم و قيمت غذاي سگ و گربه حيرت آور پايينه حالا اين قيمت براي من كه درامدم با رياله خيلي مناسبه چه برسه به خود ژاپنيا نميشه تو اين زمينه هم فعاليت كرديعني در دسترس قراردادن غذاي با قيمت مناسب؟ باتشكر