با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

ایا میدانید مراجعه به دامپزشک نباید تنها برای تزریق واکسن ،تجویز ضد اگل یا درمان بیماریها باشد؟ دامپزشک نقش بسزایی را در راهنمایی و آموزش صاحبان حیوانات خانگی  برای پیشگیری و درک به موقع بیماریها بازی میکند.

 

 دامپزشک میبایست در مورد نوع تغذیه ،بهداشت دهان ودندان، مشکلات رفتاری ،بیماری های مختص به سن و نژاد حیوان و بیماری های مشترک انسان ودام اطلاع داشته و در این موارد با صاحب دام مشاوره کند .دامپزشک میبایست اساس کار رابر طب پیشگیری کننده  بگذارد تا طب درمانی.

 

معمولا جلسه ویزیت دامپزشکی به تزریق واکسن ، تجویز قرص ضد انگل یا درمان بیماریی حاد خلاصه میشود بدون اینکه در این جلسات در مورد احتیاجات  روحی و روانی حیوان ومشکلات رفتاری که میتوانند در اینده ایجاد شوند صحبتی به میان بیاید.

 

یکی از عواقب این سهل انگاری ها این است که صاحب دام در اثر واق واق کردن پشت سر هم سگ به خاطر شنیدن صدای زنگ خانه و شکایت همسایه ها مجبور به رها کردن حیوان خانگی اش میشود.این دقیقا همان جایی است که دامپزشک میتوانست با مشاوره رفتاری به موقع ، صاحب دام را در همان جلسات نخست از اصول اولیه تربیتی حیوان اگاه ساخته ونقش مهم وکلیدی  در جلوگیری وایجاد این مشکل بازی میکرد.در واقع طب پیشگیری کننده را به جای طب درمانی جایگزین میکرد.

 

دامپزشک میبایست در مورد نوع وچگونگی تغذیه با صاحب دام صحبت کند واو را راهنمایی نماید تا وی از وزن مناسب حیوانش مطلع شود و بداند که معیارهای سنجش چاقی و یا لاغری حیوان چیست .جلوگیری از ایجاد چاقی به مراتب راحتتر از به کار گیری رژیم های سخت برای درمان چاقی است.

 

 دامپزشک میبایست اهمیت فوق العاده مسواک زدن و تغذیه مناسب برای  بهداشت دندان را دراولین جلسات ویزیت به صاحب دام گوشزد کرده تا حیوان بیچاره در سنین  بالا به خاطر تجمع شدید جرم دندان در معرض بیماری های عمومی قرار نگیرید و برای جرم گیری دندان ها  زیر بیهوشی نرود .

 

دامپزشک میبایست علائم زود هنگام بیماری ها را به صاحب دام اموزش دهد تا صاحب دام در صورت مشاهده این علام انها راسریعا شناسایی کرده و هر چه زودتر او در مراحل ابتدایی بیماری  برای معاینه و درمان به موقع نزد دامپزشک ببرد.

 

زمان انتشار: سه شنبه 01 آذر 1390 (12 سال قبل)
تعداد بازدید: ۴۵۸۳
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.